lipca 20, 2020

Hotel Retman w toruńskiej kamienicy

Hotel "Retman" w toruńskiej kamienicy

         Hotel„Retman” znajduje się w samym sercu Torunia, na ulicy Rabiańskiej 15. Jest to stara, odrestaurowana kamienica z przełomu XIX i XX wieku, którą wzniesiono na gotyckich fundamentach.
Sam budynek wygląda niezwykle atrakcyjnie, ale wnętrze robi jeszcze lepsze wrażenie.

W Toruniu być, na starówce śnić
         Tak się złożyło, że w listopadzie ubiegłego roku musiałam zatrzymać się na nocleg w Toruniu. Wprawdzie hoteli tam dostatek, ale mój wybór padł na „Retmana”. Powody? Wspaniała lokalizacja, klimatyczna kamienica, przystępna cena i pozytywne opinie. 
         Intuicja mnie nie zawiodła. Hotel „Retman” okazał się strzałem w dziesiątkę.

Już w recepcji spotkało mnie przyjemne zaskoczenie. Rzadko kiedy człowiek spotyka się z tak serdecznym przyjęciem i troską. Tak, troską, gdyż Pan z recepcji widząc moją niepełnosprawność i kulę zaniepokoił się, czy dam radę wejść na piętro gdzie znajdował się mój pokój. Na szczęście schody, choć dość wysokie okazały się całkiem wygodne i powoli weszłam na piętro. W końcu mieszkam na II piętrze, więc wprawę w akcjach wspinaczkowych mam opanowaną do perfekcji.




Od razu zauważyłam, że korytarz był czysty i zadbany. 
 Po takim wejściu mogłam spodziewać się tylko pozytywnych wrażeń. Otworzyłam drzwi i zajrzałam do dużego pokoju. Klimatyczne meble w mieszczańskim stylu, delikatne firany oraz zasłony w kwiaty nadawały wnętrzu wyjątkową atmosferę. Na stole stał czajnik elektryczny, zaś obok kawa i herbata tak, by można było przygotować sobie coś ciepłego do picia. Nie brakowało też telewizora z wyborem kanałów. Łóżko z wygodnym materacem zapewniło mi spokojny sen. Warto wspomnieć również o łazience, która była elegancka, higieniczna i w pełni przygotowana dla gości.


         Pokój był czysty, co jest dla mnie bardzo ważne. 
 
Śniadanie w stylizowanej restauracji
         Na parterze znajduje się restauracja stylizowana na lata trzydzieste ubiegłego wieku. W cenie było również śniadanie, więc przed powrotem do domu postanowiłam spokojnie zjeść posiłek. Piękna stylistyka, wygodne stoły i krzesła oraz bogato zaopatrzony bufet szwedzki z pewnością zadowolą najbardziej wybrednych. Muszę wspomnieć także o niezwykle uczynnej obsłudze, która w każdej chwili była gotowa do pomocy.

Podsumowanie
         Hotel „Retman” to miejsce, w którym warto się zatrzymać i to niezależnie od powodu. Nadaje się zarówno na służbowy nocleg, jak i pobyt turystyczny. Niewątpliwym atutem jest lokalizacja na starym mieście, klimatyczna kamienica, w której znajduje się hotel oraz ceny. Ponadto za zatrzymaniem się właśnie tam przemawiają przede wszystkim: profesjonalna i miła obsługa, smaczne wyżywienie, a także czystość, co w obecnych czasach jest bardzo ważne.
Polecam każdemu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger