lutego 05, 2015

Konkurs i spotkanie- "Mit, baśń, legenda"

Dzisiaj, 5 lutego 2015 roku miałam zaszczyt wziąć udział w XIII edycji Gminnego Konkursu „MIT, BAŚŃ, LEGENDA”, który odbywał się w Zespole Publicznych Szkół w Kijewie Królewskim.
Jak co roku dzieci pisały test, w którym prezentowały wiedzę na temat baśni, mitów i lokalnych legend. Wszyscy uczestnicy otrzymali okolicznościowe dyplomy, najlepsi zaś również nagrody. Po zakończeniu konkursu odbyło się spotkanie autorskie. Wzięli w nim udział zarówno uczestnicy zmagań, jak i inni uczniowie szkoły. 


Podczas spotkania porozmawialiśmy o znaczeniu podań i legend oraz o ginących już z wolna dawnych zwyczajach i tradycjach. Przeczytałam również dwie legendy. Jedna była związana  z dziejami Zakonu Krzyżackiego i ich walkami z litewskim księciem Witenesem oraz... z toruńskimi piernikami. W drugiej natomiast- bardziej baśniowej- opowiedziałam o zaklętej pannie, córce władcy potężnego niegdyś grodu w powiecie elbląskim, która wciąż czeka na wyzwolenie.


Oczywiście, jak zawsze nie zabrakło pytań ze strony uczniów. Starałam się odpowiedzieć na każde z nich. Dotyczyły zaś różnych aspektów: od początków mojej przygody z pisaniem, poprzez zamiłowanie do historii i regionalizmu, aż po praktyczne informacje na temat tego, w jaki sposób książka trafia na rynek. Kto wie? Być może na sali siedzieli przyszli pisarze.
Zarówno konkurs jak i spotkanie minęły w bardzo sympatycznej, wręcz rodzinnej atmosferze. Jestem pełna podziwu dla Organizatorów konkursu, jak i dla uczniów, którzy wykazali się naprawdę dużą wiedzą.
Uczestnictwo w tym spotkaniu było, jak co roku, ogromną przyjemnością.     



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger