marca 05, 2019

Spotkanie autorskie w Kijewie Królewskim

Wiosna już prawie za oknem, a ja miałam zaszczyt rozpocząć wiosenne spotkania od spotkania autorskiego w Szkole Podstawowej w Kijewie Królewskim. Pani Anita Szczepańska- Nowak zaprosiła mnie, bym porozmawiała z uczniami klas V-VIII nie tylko o swojej twórczości, ale także o fascynacji literaturą, miłości do historii i mitologii.

Spotkanie rozpoczęła Pani Anita Szczepańska- Nowak, która mnie przedstawiła. Wybrane uczennice przedstawiły moją twórczość, a jeden z uczniów  przeczytał opowieść z „Legend chełmińskich”. Była to „Łysa góra”, czyli znane nam doskonale wzgórze św. Wawrzyńca. Historię połączono z ciekawą prezentacją. Oczywiście, wątek o czarownicy sądzonej później w Chełmnie za rzekome sabaty był autentyczny. Następnie był wywiad, który przeprowadziły uczennice. Ich pytania były doskonale zredagowane i zasługują na wielkie uznanie. 


Opowiedziałam o swojej przygodzie z literaturą, początkach pisarstwa i obecnych sukcesach. Zebrani na spotkaniu uczniowie zadawali mi pytania, na które z chęcią odpowiadałam. Serce radowało mi się, gdy dzieci uznały, że literatura może być inspirująca, historia ciekawa, a mitologia słowiańska fascynująca. Na zakończenie przeczytałam historię o "Dziewięciu braciach Gamptiach", którzy według legendy dali początek herbowi Chełmna.

Takie spotkania są zawsze największą motywacją do dalszej pracy, gdyż przekonują o słuszności wybranej drogi. Przybliżanie innym zapomnianego często dziedzictwa to niezwykła satysfakcja.

Dziękuję Pani Anicie Szczepańskiej- Nowak za zaproszenie, a Szkole Podstawowej w Kijewie Królewskim za tak gościnne przyjęcie. Cieszę się, że zobaczymy się za niespełna dwa miesiące. Tym razem będą to jednak warsztaty połączone z doskonałą zabawą, a mianowicie wspólne tworzenie naszych Map Marzeń!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger