stycznia 16, 2019

Mowa kamieni

Kryształy, minerały, kamienie półszlachetne i szlachetne są darami ziemi. Posiadają świadomość, siłę oraz duszę. Przez wieki ceniono je nie tylko za piękno, ale również za niezwykłe właściwości mistyczne. Do dziś nosi się je więc nie tylko jako biżuterię, ale także amulety i talizmany.

            Kiedyś pisałam już post o mowie kwiatów. Kamienie szlachetne i półszlachetne mają tak szeroką symbolikę, że skutecznie mogą stać się również tajemną mową, która sprawi, że między wręczającym, a obdarowanym pojawi się niewypowiedziana więź.

            Choć oficjalnie nie istnieje, to jednak instynktownie korzystamy z niej jeszcze dziś. Zaręczynowy pierścionek z brylantem jako symbol miłości, perła – choć piękna – przypominająca łzy, rubin jako deklaracja gorących emocji. 
Może warto spojrzeć na kamienie nieco w inny sposób?


Agat – zapewnię ci szczęście, dobrobyt i spokój/ w pełni cię akceptuję
Agat mszysty – bądź świadoma swych działań, rób to co kochasz, nie martw się
Akwamaryn – potrzeb ci energii i pewności siebie
Aleksandryt – dam ci szczescie i miłosc
Amazonit – możesz być spokojna, wspieram cie w działaniach
Ametryn – jesteś uduchowiona(y)
Ametyst – możesz na mnie liczyć, jestem przy tobie/ zapewnie ci szczescie
Awenturyn – chcę cię uszczęśliwić, daj mi szanse
Bursztyn – jesteś uosobieniem miłości i dobroci
Chalcedon – powodzenia w dalszych działaniach
Chryzopraz – zapewnię ci miłość i dostatek
Cytryn – dużo szczęścia i dostatku
Czaroit – nie denerwuj się, wszystko się ułoży
Diament – kocham cię/ dużo szczęścia w finansach
Dumotieryt – zapewnię ci spokój
Fluoryt – pragnę harmonii i częstszych kontaktów
Gagat – obronię cię
Granat – kocham cię, będę wytrwały(a)/ dużo szczęścia w rozwoju kariery
Heliotrop – dużo zdrowia
Hematyt – będę ci wsparciem i dodam sił
Jadeit – porozmawiajmy o nas
Jaspis – bądź silna(y), wspieram cię/ otwórz serce
Jaspis czerwony – powodzenia w wystąpieniach, bądź niezależna(y)
Kamień księżycowy – ufaj swej intuicji, bezpiecznej podróży
Karneol – kocham cię, uwielbiam twoją ekspresję/ twórczość, dodam ci energii
Kocie oko – spełniaj swoje marzenia, zaakceptuj innnych
Kryształ górski – wspomogę cię w każdym przedsięwzięciu i ochronię
Kryształ kwarcu -  wzmocnię cię
Kwarc biały – bądź pozytywna(y)
Kwarc dymny -  myśl pozytywnie, czas iść naprzód
Kwarc różany – możesz liczyć na moja przyjaźń i pomoc, uspokój się
Kwarc tęczowy – otwórz się na inspiracje
Labradoryt – interesujesz mnie, jesteś niezwykła(y)
Lapis lazuli – podziwiam twoją wiedzę i intuicję, szanuję cię
Magnetyt – zapewnię ci miłość
Malachit – ochronię cię,  zapewnię ci równowagę
Mokait – cieszmy się życiem
Nefryt – szczęścia i miłości
Obsydian – najważniejszy jest spokój, będę cię zawsze wspierać
Onyks – bądź pewna(y)tego, co robisz
Opal – uśmiechnij się, kocham cię
Perła – uśmiechnij się, już dość łez
Piryt – odwagi i sukcesów, nie ma się czego bać
Rodochrozyt – kocham cię, brakuje mi twojej obecności
Rodonit – wybacz mi, porozmawiajmy
Różowy kryształ – miłość, współczucie, przyjaźń
Rubin – kocham cię/ bądź wytrwała(y)
Sodalit – myśl pozytywnie, zaufaj sobie
Szafir – nie lękaj się wyzwań, odwagi, potrafisz wszystko
Szmaragd – kocham cię, zachowaj nadzieję
Topaz – poradzisz sobie, bądź kreatywna(y)
Turkus – dużo szczęścia, zaufaj intuicji/ szczęśliwej podróży
Turmalin – szczęścia, miłości, sukcesu i przyjaźni (w zależności od koloru)
Tygrysie oko – bądź pewna(y) siebie, działaj
Tygrysie żelazo -  pokonasz wszystkie przeszkody

Literatura:
Claire, Magia wiedźm, Białystok 2011
Dugan E., Urodzona czarownica, Gliwice 2008
Karen K., Kamienie życia, Warszawa 1991
Marquis M., Sekrety współczesnej wiedźmy, Białystok 2014
Webster R., Jak przyciągnąć szczęście?, Białystok 2015
Whitehurst T., Magia na co dzień, Białystok 2013

2 komentarze:

  1. Ja jestem na tyle uparty, żeby podążać swoimi ścieżkami i nikogo nie słuchać, do tego momentu nie sprawdziłem znaczenia kamieni które sobie kupiłem w 1 ezoteyrnczym sklepie.

    W ciemno kupilem bez czytania opisu, bo tak chcialem bo te mi sie spodobaly i nie byly przesadnie drogie.

    Kryształ Górski
    Obsydian Śnieżny

    Teraz czytając tutaj jakie maja znaczenie. To ciekawe bo znaczenie ich jest bardzo podobne. Więc działają wspolnie. Może to ma związek telepatyczny z jakąś dzeiwczyna? :)


    pozdrawiam
    K
    137

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, dziękuję za komentarz. W tym poście rola kamieni jest bardzo uproszczona, ale cieszę się, że zainteresował Pana ich znaczeniem. Przyznaję, że czasem sama brałam kamień bez myślenia nad jego właściwościami, bo... po prostu mi się podobał. Do dziś uważam, że najlepiej zdać się na instynkt; szczególnie, że każdy dzień w roku też ma przypisany sobie kamień. :)
      Przyznam, że wybrał Pan w tym sklepie idealne kamienie. Kryształ górski i obsydian z całą pewnością będą pana chroniły i wzmacniały realizację wszystkich planów.Oba mają bardzo bogate znaczenie i właściwości. Życzę powodzenia - także w telepatii! ;)
      Pozdrawiam serdecznie.

      PS. Kryształ górski to również mój ulubiony kamień. Jest niezwykły. :)

      Usuń

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger