listopada 29, 2022

Wykład: "Procesy o czary na Pomorzu" w Muzeum Ziemi Wałeckiej w Wałczu

 

13 listopada w Muzeum Ziemi Wałeckiej w Wałczu miałam wykład na temat:

„Procesy o czary na Pomorzu”.

Wykład był połączony z prezentacją multimedialną, podczas której pokazałam Słuchaczom, kto rozpoczął prześladowanie czarownic, jak wyglądały próby stosowane podczas procesów, zaprezentowałam różne narzędzia tortur oraz jakie wyroki najczęściej zapadały. 

 Całość wykładu uzupełniłam przykładami procesów, jakie odbywały się na Pomorzu na przestrzeni XVI- XVIII wieku. Moja książka: "Czarownice z Pomorza i Prus" były tu nieocenionym źródłem przykładów. 

Na zakończenie Adam Satro opowiedział o czarownicach i górach czarownic z okolic Wałcza.  

Publiczność dopisała i chętnie uczestniczyła w dyskusji, jaka się przy okazji wywiązała. 

Bardzo dziękuję Pani Dyrektor Muzeum Ziemi Wałeckiej oraz dr Przemysławowi Bartosikowi za zaproszenie nas do Wałcza. 

Dziękuję także Wszystkim za przybycie i za niesamowicie miłą, gościnną atmosferę.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger