listopada 14, 2018

Chwila nostalgii - wiersze napisane :)

Tym razem prześlę Wam kilka słów pisanych wierszem. 

Znacie mnie głównie jako autorkę książek, a tymczasem w 2013 roku otrzymałam nagrodę Złotego Kruka dla Kujawskiej Poetki za zajęcie I miejsca w plebiscycie „Na najpiękniejszą twórczość kujawskiego poety za 2012 rok”.

Miłej lektury :) 


W DRODZE

W perłach rozsypanych między życia pyłem
Odnajduję te, co lśnią księżyca blaskiem;
W dłoniach swoich trzymam jeno krótką chwilę,
By rozrzucić je w snach jednym gestem śmiałym.


Potoczą się one w cztery świata strony,
Wskażą dróg tysiące i miliony ścieżek;
Rozbłysną na dniach, tych dawno już minionych
I wskażą szlak nowy, spowity marzeniem.


KIM JESTEM?

Jam jest jak utkana z marzeń pajęczyna,
Jak motyl, którego trudno schwytać w locie.
Spoglądam ku niebu zachwycona słońcem,
W rozmowach z gwiazdami odnajduję szczęście.
A jednak, gdy stopy na ziemi postawię
Serce w mojej piersi dziwne śpiewa pieśni.
Wiedz bowiem, że twym marzeniem tylko jestem,
Znajdź mnie w strugach deszczu i w wiatru porywach,
W gwiazd blasku i srebrnej poświacie księżyca.
Dotknij, gdy pochylę się nad tobą we śnie;
Zatrzymajże wreszcie, gdy człowiekiem będąc
Jeszcze tutaj jestem.


WĘDROWIEC

Człowiek bywa jak zagubiony wędrowiec,
Jest niczym kondotier o sercu poety;
Żyje miedzy wschodem a zachodem słońc
Wiary i nadziei szuka w każdym słowie.


WSPOMNIENIE

Tobie ona była przeznaczona,
Znałeś ją – jako człowiek ziemię,
Jako ptak – niebiosa.
Była ona li tylko złudzeniem,
Które przybrało ludzką postać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger