lipca 24, 2020

Xiaomi Mi Smart Band 4 – praktyczna opaska dla każdego (opinia)

Smartbandy biją ostatnio rekordy popularności.  Inteligentna opaska, która ma mnóstwo funkcji (od liczenia kroków, kalorii, poprzez monitorowanie zdrowia, aż po wyświetlanie wiadomości) i łatwo ją sparować ze smartfonem przydaje się częściej niż to sobie możemy wyobrazić.

Po co mi smartband?
W zasadzie nawet nie planowałam zakupu. Zmusił mnie do tego bardziej stan zdrowia niż ambitne plany treningowe. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że nie byłabym w stanie podjąć się jakichś sportowych wyzwań ze względu na chorobę. Przyszedł jednak moment, że opaska okazała się mi potrzebna.
Od ponad sześciu miesięcy mam problemy z niestabilnym pulsem: potrafi wahać się od 50 do 150 uderzeń serca na minutę. Oczywiście towarzyszy temu szereg objawów. Ponadto często, zbyt często występują u mnie problemy ze snem. Mama uznała, że powinnam mieć jakiś wgląd w te sprawy, chociażby ogólny.
Z pomocą pospieszyły modne obecnie opaski, czyli smartbandy. Postanowiłyśmy przejść się po sklepach i obejrzeć różne modele. W jednym ze znanych, dużych sklepów elektronicznych sprzedawca zaczął zachwalać jeden z modeli.
- Proszę pani, to doskonała firma, atrakcyjna cena, dotykowy wyświetlacz, wodoszczelny, z szeregiem różnych funkcji! Zapewniam, że to jeden z najlepszych modeli dostępnych w Polsce.

Popatrzyłam na niego nieco podejrzliwie. Takie zachwalanie zawsze wzbudza we mnie podejrzenia. Ok, zgodziłam się, że firma znana i popularna, ale coś mi nie pasowało. Gdyby przedstawił różne opcje, zasugerował, doradził – nie miałabym nic przeciwko. W końcu zna się lepiej ode mnie. Zapytałam więc o monitoring snu, pomiar pulsu i wytrzymałość baterii.
 popatrzył na mnie i stwierdził, że owszem, opcje są, ale gdybym chciała korzystać ze wszystkich funkcji bateria wytrzyma góra dwa dni.
- Dwa dni?! – zapytałam zdziwiona.
- No tak, bo tyle funkcji obciąża baterię i trzeba ją ładować.
Spojrzałam na mamę i uznałyśmy, że jednak zrezygnujemy z zakupu. Udałyśmy się do MyCenter w Chełmnie. Odkąd sięgam pamięcią wszystkie sprzęty tam kupowane służyły i służą nam bez zarzutu. No i najważniejsze. Doradztwo jest tam na naprawdę wysokim poziomie: merytoryczne, szczegółowe, uczciwe i kulturalne. Zawsze biorą pod uwagę oczekiwania klienta i sugerują produkty, które spełniają oczekiwania. Do wyboru.
Gdy wyjaśniłam, co jest dla mnie priorytetem zaproponowano mi m.in. Mi Smart Band 4 firmy Xiaomi. Nie wspomniałam, że w poprzednim sklepie pan sugerował, że opaska tej firmy jest... delikatnie mówiąc gorsza od tej, którą tak zachwalał. Ufałam tym, którzy nigdy nas nie zawiedli i słusznie. Zdecydowałam się na ten produkt i nie żałuję.
Opaska okazała się dużo tańsza od tej, którą mi proponowano w poprzednim sklepie. To jednak jedna kwestia. Kolejną i najważniejszą jest funkcjonalność urządzenia. Mogę powiedzieć coś konkretnego, gdyż korzystam z niej od kilku miesięcy.

Zalety Mi Smart Band 4
1.     Cena – opaska nie należy do najdroższych, ale spokojnie. Jakościowo nie odstępuje żadnym najbardziej znanym i cenionym markom. To mój pierwszy produkt firmy Xiaomi i jestem bardzo zadowolona.
2.     W pełni naładowana bateria spokojnie wytrzymuje ponad 20 dni i to przy korzystaniu ze wszystkich funkcji. Sama złapałam się na tym, że wręcz zapominam sprawdzać jej stan. Na szczęście na wyświetlaczu mam ikonę baterii. Kiedy to piszę mam 45% naładowania baterii, a ostatnio podłączałam ją… 21 dni temu. A zatem wytrzymuje i dłużej.
3.     Smartband posiada duży, wyraźny i kolorowy wyświetlacz, którego wygląd możemy dostosować do własnych upodobań.
4.     Parowanie opaski ze smartfonem jest bardzo łatwe. Wystarczy postępować zgodnie z instrukcją i w kilka minut wszystko jest gotowe. Jeżeli chcecie, w opcji „Mój profil”  możecie wprowadzić swoje dane (pseudonim), wagę, cele, znajomych  ( jeżeli np. rywalizujecie kto jest bardziej aktywny), itp.
5.     Smartband monitoruje aktywność. Można kontrolować przebyty dystans, liczbę spalonych kalorii, puls itp. Dotyczy to nie tylko spaceru, biegania, bieżni, ćwiczeń, czy jazdy na rowerze, ale nawet pływania. Produkt jest wodoszczelny. Przy odpowiednich ustawieniach opaska powiadomi, gdy puls jest zbyt wysoki.
6.     Na monitorze pojawiają się treści wiadomości (SMSów) które otrzymujemy na telefonie, a gdy ktoś dzwoni powiadomienia o połączeniach (wyświetla się numer telefonu) Jeżeli nie mamy możliwości odebrania, łatwo przerwać połączenie za pomocą opaski.
7.     Smartband monitoruje zdrowie. Aplikacja Mi Fit pozwala na kontrolowanie stanu zdrowia. Między innymi:
·        Posiada pulsometr, za pomocą którego można sprawdzić tętno (oczywiście nie jest tak dokładny jak profesjonalne ciśnieniomierze, ale daje zaskakująco zbliżone dane).
·        Sprawdza długość i jakość snu (w smartfonie można wyświetlić informację jak długo trwał sen, ile razy się przebudzaliśmy oraz fazy głębokiego i płytkiego snu). To wszystko wraz z informacją co do jego jakości.
·        Informuje o zbyt długim pozostawaniu w jednej pozycji, np. gdy zbyt długo siedzimy. Tzw. alert bezczynności jest doskonały, gdy np. zasiedzimy się przy komputerze.
8.     Jeżeli ustawimy opcję alarmu, o wyznaczonej godzinie opaska zacznie lekko wibrować, co delikatnie rozbudza, a nie stawia od razu gwałtownie na nogi. Dzień po takiej pobudce jest znacznie lepszy, gdyż nic nie wytrąci nas od razu ze snu.
9.     Pogoda aktualizowana na bieżąco. Na wyświetlaczu możesz sprawdzić aktualną prognozę na dziś, jutro, a nawet dwa następne dni. Oczywiście informację się aktualizują. Otrzymujesz również ewentualne alerty pogodowe w przypadku zagrożenia burzami lub innymi zjawiskami meteorologicznymi
10.                     Inne opcje


Podsumowanie
Nie żałuję wyboru. Smartband jest rewelacyjny, sprawdza się w codziennym używaniu i nie mam żadnych zastrzeżeń. Ba, nie zdejmuję go nawet przy myciu rąk.
Warto dodać, że jest idealny na każdą rękę. W moim przypadku nawet bransoletki trzeba zmniejszać, bo mam nadgarstek jak dziecko. Tutaj nie było żadnego problemu. Sylikonowa opaska ma sporo otworów tak, że można ją zapiąć zarówno u dorosłego jak i u dziecka. Uważam, że wybór był doskonały.

Polecam zakupy w MyCenter. Profesjonalna, merytoryczna i kulturalna obsługa oraz szeroki wybór towarów.

Smartband Xiaomi Mi Smartband 4

Dane techniczne Smartband XIAOMI Mi Smart Band 4 na podstawie strony MyCenter

Parametry techniczne
Zasilanie
Akumulator litowo-polimerowy
Transmisja danych
Bluetooth 5.0
Funkcje produktu
Analiza snu (długość snu i czasu spędzonego na zaśnięcie, ilość i długość przebudzeń,
płytkie i głębokie fazy snu), Monitorowanie aktywności fizycznej (liczba kroków, przebyty dystans, czas i średnia prędkość, ilość spalonych kalorii, intensywność treningu), Powiadomienia z telefonu, Sterowanie muzyką
Dedykowana aplikacja
Mi Fit                   
Czujniki

Akcelerometr, Żyroskop, Czujnik zbliżeniowy, Czujnik tętna PPG
Wspierane systemy operacyjne
Android 4.4+, IOS9+
Czas pracy na baterii [h]
480
Stopień ochrony
5 ATM
Pasek                            
Regulowany, Silikonowy
Parametry fizyczne
Waga [g]
22
Ekran
AMOLED, 120 × 240 px
Przekątna ekranu [mm]
24.13
Kolor
Czarny
Akcesoria i wyposażenie
Załączone wyposażenie
Instrukcja obsługi, Opaska na nadgarstek, Przewód do ładowania
Wsparcie
Nazwa produktu
Smartband XIAOMI Mi Smart Band 4
Kod EAN
6934177710377
Gwarancja producenta
24 miesiące


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger