marca 06, 2020

Legendy Ustki i Ziemi Słupskiej

Ustka jest miastem, do którego wracam z ogromną przyjemnością. Po raz pierwszy trafiłam tutaj ponad sześć lat temu, gdy przyjechałam na turnus rehabilitacyjny i… zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Piękna plaża, urocze miasteczko oraz życzliwi ludzie- to wszystko sprawiło, że z radością wracam do Ustki, kiedy tylko mam taką możliwość.

„Legendy Ustki i Ziemi Słupskiej”- opowieści nie tylko dla dzieci
         Moje przyjazdy do Ustki sprawiły, że zainteresowałam się zarówno historią miasta, jak i okolicy. Postanowiłam ostatecznie zebrać podania i legendy z tych stron, żeby tak piękne miasto miało nie tylko przewodniki, ale także książkę z tego typu opowieściami. Dzięki poszukiwaniom w źródłach niemieckojęzycznych oraz po przekopaniu wielu fragmentarycznych materiałów etnograficznych udało mi się zebrać ponad 40 legend z regionu. Wśród „Legend Ustki i Ziemi Słupskiej” nie zabrakło także bardziej współczesnych opowieści o usteckiej syrence i rybaku Mistralu.


Książka czy audiobook?
         Legendy Ustki i Ziemi Słupskiej” zostały wydane przez Lokalną Organizację Turystyczną Ustka zarówno w wersji papierowej, jak i jako audiobook. Ta druga wersja z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy wolą słuchać tekstu lub mają problemy z czytaniem. W tym wypadku głosu użyczyli między innymi: prezydent Słupska Robert Biedroń, burmistrz Ustki Jacek Graczyk, Joanna Barnowska, Włodzimierz Wolski, Mateusz Sienkiewicz i dyrektorka słupskiego muzeum Marzenna Mazur.
       
Cieszę się również, że książka posłużyła także do zabawy w poszukiwanie skarbów, tzw. geocaching. https://opencaching.pl/viewcache.php?wp=OP8TPE
Mam nadzieję, że jeszcze niejeden raz będzie inspiracją dla miłośników przygód.

Ciekawostka dla miłośników Ustki
         Jako ciekawostkę zdradzę Wam, że nieopisane w tej książce legendy z Ustki pojawią się również w książce, która dopiero się ukaże, a mianowicie w „Bałtyckich opowieściach”. Jeżeli czytaliście „Legendy Ustki i Ziemi Słupskiej” znacie już opowieść o uroczysku i pojawiających się tam duchach. Nie wiecie jednak, że w okolicach Ustki pojawia się również statek widmo. Tę historię poznacie jednak już wkrótce.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger