października 19, 2019

Spotkanie w Chojnicach

18 października w ramach „Jesiennych impresji” spotkałam się z mieszkańcami Chojnic. Temat dotyczył magii dawniej i dziś, jednak w trakcie rozmowy opowiedziałam również o procesach czarownic na Pomorzu, w tym o próbach jakim je poddawano oraz o słynnej „wadze czarownic”.
Nie zabrakło pytań o sabaty, magiczne zwyczaje nieświadomie kultywowane do dziś w domach, a nawet o… współczesne czarownictwo i istniejące koweny. 



Spotkanie trwało ok. 1,5 godziny, choć dyskutować można byłoby jeszcze bardzo długo. Tematyka jest tak bogata i ciekawa, że trudno opowiedzieć o wszystkim w tak krótkim czasie.



Jak się okazuje, magia jest wciąż żywa i funkcjonuje we wszystkich dziedzinach naszego życia. Każdy z nas korzysta z jej mocy, często zupełnie nieświadomie. Może warto zastanowić się, jak wiele z dziedzictwa przodków pozostało i ocalić to od zapomnienia. To już leży w naszych rękach.
Dziękuję Pani Adrianie Połom za zaproszenie i organizację spotkania oraz Przedstawicielom miasta Chojnice za współudział w wydarzeniu. Była to dla mnie przyjemność i zaszczyt. 

Ogromną niespodzianką było dla mnie spotkanie z Ewą i Ryszardem, którzy tak jak ja chorują na stwardnienie rozsiane, a jednak przyjechali do Chojnic.

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger