kwietnia 26, 2019

Spotkanie w Miejskiej Bibliotece w Inowrocławiu

24 kwietnia spotkałam się z Czytelnikami Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu.

Tematyka spotkania wydawała się konkretna, a mianowicie procesy o czary i magia ludowa. Na początku oczywiście przestawiłam się i zaprezentowałam dotychczasowy dorobek, a następnie opowiedziałam o procesach o czary, ich przebiegu, próbach, jakim poddawano oskarżone kobiety i egzekucjach. Okazało się, że to był dopiero początek. Kiedy wspomniałam o wiedźmach i magii ludowej, dyskusja się ożywiła. Wspólnie z obecnymi na spotkaniu Gośćmi zaczęliśmy odnajdywać elementy magiczne w otaczającym nas życiu, w wykonywanych do dziś czynnościach i – zdawałoby się – niewinnych gestach. 


Spotkanie przebiegło w miłej, niemal rodzinnej atmosferze i okazało się bardzo owocne. Wspólne odkrycia są wszak najpiękniejszą częścią każdej rozmowy; ja zaś bardzo się cieszę, gdy poruszane przeze mnie tematy intrygują i zachęcają do dalszej podróży… Podróży w przeszłość do źródeł zwyczajów, tradycji i dawnych rytuałów.

Bardzo dziękuję Pracownikom Biblioteki za zaproszenie. Szczególne ukłony dla Pani Ireny Hanowskiej.
Bardzo dziękuję Wszystkim za przybycie, uśmiech i wspólną dyskusję.
Nie mogę tu pominąć również Przedstawicieli "Fordońskich Czarownic", którzy zaszczycili przybyli na spotkanie z Bydgoszczy i wręczyli mi piękny podarunek: kubek ze swoim logo, przedstawiającymi... oczywiście czarownicę. :)


 

2 komentarze:

  1. Wow, fantastic weblog format! How long have you been running a blog for?

    you make blogging look easy. The whole look of your site is great, as smartly as the content!

    OdpowiedzUsuń
  2. At this moment I am going away to do my breakfast, when having my breakfast coming over again to read additional
    news.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger