kwietnia 09, 2013

Spotkanie w Toruniu i kiermasz książki regionalnej

Wprawdzie 8 kwietnia powinno być już pięknie i wiosennie, jednak w tym roku aura spłatała nam psikusa. Dzień przywitał mnie bowiem… istną śnieżycą. Tymczasem ja, na przekór pogodzie jechałam do Torunia na II Kiermasz Książki Regionalnej organizowany przez toruński oddział Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego oraz Bibliotekę Uniwersytecką w Toruniu. Powodem tej wyprawy było spotkanie autorskie w Bibliotece Uniwersyteckiej.

Tytuł spotkania brzmiał podejrzanie tajemniczo: 

„Czarownice, tajemnice, duchy, magia. Świat podań, legend i wierzeń na Pomorzu, Kujawach, ziemi chełmińskiej i dobrzyńskiej”

Na sali pojawili się miłośnicy regionalnych tajemnic w różnym wieku: zarówno dorośli, jak i dzieci. Opowiedziałam więc o czarownicach, ich wizerunku utrwalonym w literaturze i mediach, przybliżyłam nieco magię ludową, którą nieświadomie stosujemy po dziś dzień, wspomniałam o ukrytych skarbach i dawnych sposobach ich odkrywania oraz o duchach, tak często pojawiających się w podaniach i legendach.
Na zakończenie pozostawiłam mały, romantyczny akcent- bardzo ściśle związany z duchami Pomorza. Przeczytałam bowiem jedną z legend miasta Hel: „Kochankowie, których połączyło morze”. Znajdzie się ona w książce: „Duchy, zjawy i ukryte skarby. Niesamowite miejsca województwa pomorskiego”, która ukaże się jeszcze w tym roku nakładem gdyńskiego wydawnictwa Region.

O kiermaszu:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Anna Koprowska-Głowacka , Blogger